Prezentace na Univerzitě Pardubice - Proč akcie rostou a proč je dobré investovat?
15. listopad 2021Investují dnešní vysokoškoláci?
O tom jsem se byl přesvědčit minulou středu na Univerzita Pardubice, Fakulta ekonomicko-správní Univerzity Pardubice.
V rámci Týdne teorie a praxe jsem studentům prezentoval téma "Proč akcie rostou 📈 a proč je dobré investovat?⬆".
Překvapila mě účast, kdy studenti museli i stát, protože se do přednáškové místnosti nevešli 🙂.
Na otázku "Kdo z Vás již investuje?" se hlásil les rukou, což mě potěšilo. Je vidět, že studenti se o investování zajímají, a to i přesto, že většina z nich zřejmě ještě nepracuje a nemá pravidelný příjem.
Mým cílem bylo ukázat i těm, co ještě neinvestují, že není třeba se investování bát a co jim investování může nabídnout. A že když začnou dostatečně včas, čeho mohou v budoucnosti dosáhnout. Díky dlouhému horizontu mají i při nižších částkách velmi vysokou pravděpodobnost dosažení finanční svobody. Tedy situace, kdy budou mít takový majetek či kapitál, z kterého jsou schopni pokrýt část nebo úplně všechny své měsíční výdaje.
Z těch studentů, kteří již investují, mnoho z nich zmiňovalo kryptoměny, bitcoin apod. Proto jsem chtěl ukázat i jiný pohled na investování, protože dle mého názoru tzv. "all in" do kryptoměn je příliš rizikové a je vhodné doplnit investiční portfolio i o jiné typy aktiv, jako třeba akcie. U akcií máme oproti kryptoměnám již 200 let historii potvrzující, jak se v různých situacích chovají. Zatímco u kryptoměn zatím spíš spekulujeme na to, že bitcoin je díky decentralizaci budoucnost, ale je s námi příliš krátkou dobu na to, abychom mohli s větší jistotou říci, zda tomu tak skutečně bude. To zároveň neznamená, že bitcoin apod zatracuji, jen je vhodné nemít tzv. "všechna vajíčka v jednom košíčku".
Bohužel jsem při nahrávání odhalil nepříjemné omezení fotoaparátu, kdy z daňových důvodů výrobci omezují délku videa na 30 minut, což jsem vůbec netušil. Dost mě mrzí, že kvůli tomuto není nahráno celé, ale každopádně i ta první polovina obsahuje velkou část myšlenek, které jsem studentům chtěl předat.
Video z prezentace zde: